Bez wątpienia Biedronka to jeden z ulubionych sklepów Polaków, dzięki też uroczym Świeżakom. Ale nie o pluszaki tym razem wyszła cała awantura, ale o reklamy dotyczące…chleba!
Konkurencja zgłosiła do Komisji Etyki Reklamy skargę, że Biedronka oszukuje swoich klientów reklamując, że można kupić w niej chleb “jak za dawnych lat”. I właśnie to sformułowanie wywołało burzę. Konkurencja twierdzi, że zdanie, że w Biedronce można kupić tradycyjny chleb, czyli taki z pieca opalonego drewnem, którego ciasto jest na zakwasie z minimalną zawartością drożdży jest kłamstwem. Są przekonani, że w tego typu sieciówkach można dostać pieczywo, które przed sprzedażą jest głęboko mrożonym półproduktem opiekanym, na pewno nie w piecu opalonym drewnem, co nie ma nic wspólnego z tradycyjnym pieczywem.
Biedronka już wytłumaczyła się z reklamy. Jest to nowy spot odnoszący się do najnowszych produktów sklepu. “Nowy tradycyjny chleb” Biedronki będzie dostarczany przez nowego partnera sklepu. Piekarnia z której będzie sprowadzany, będzie spełniać zasady tworzenia “tradycyjnego pieczywa” na zakwasie, opalonego drewnem. W Biedronce będzie tylko dopiekany, aby zachował chrupkość i świeżość.
Nie dziwimy się konkurencji, że szuka czegoś, czego mogliby się przyczepić. Biedronka staje się liderem, jako sklep najczęściej wybieranych przez Polaków. No cóż zarzuty wobec chleba już odparte, co będzie następne?
źródło: Instagram, bezprawnik.pl